بهعنوان مثال عرضه پوشاک تولید داخل با برند خارجی در ایران از جمله مشکلاتی است که به دلیل گرایش شدید جوانان به پوشاک خارجی در این سالهای اخیر بهشدت رایج شده است. پوشاکی باکیفیت که توسط فعالان داخلی تولید میشود اما با برندی خارجی به فروش میرسد و البته این ظلمی آشکار به فعالان این صنعت است. دراینباره با «حسین سیستانی»، فرماندار شهرستان اصفهان گفتوگو کردیم که در ادامه میخوانید.
- بزرگترین مزیت صنعت پوشاک داخلی چیست؟
با استفاده از ظرفیتهای صنعت پوشاک میتوان موجب اشتغالزایی در کشور شد تا بخشی از معضل بیکاری رفع شود، بهویژه آنکه اصلیترین معضل کشور اشتغال است و به طور قطع صنعت پوشاک و نساجی میتواند مشکل اشتغال کشور را حل کند. اما متأسفانه بسیاری از پوشاک تولید داخل با برند خارجی در ایران عرضه میشود که ظلم بزرگی به فعالان این صنعت است.
- برای رفع موانع پیشرفت صنعت پوشاک چه باید کرد؟
متأسفانه این صنایع به دلایلی هنوز بهصورت سنتی عمل میکنند و از پیشرفت آنها خبری نیست. باید شرایط رشد و پیشرفت استان مهیا شود، برای رسیدن به این پیشرفت علاوه بر ظرفیتهای دولت باید از ظرفیت بخش خصوصی نیز استفاده شود. از سوی دیگر نیازمند ارتباط صنعت و دانشگاه هم هستیم، ضمن آنکه اگر تن به پژوهش دهیم، بسیاری از مشکلات صنایع از جمله نساجی قابل حل خواهد بود و گام بلندی در مسیر اشتغالزایی برمیداریم. گفتنی است که اگر مجتمعی با داشتن ویژگیهای تولید، توزیع، پژوهش و بازرگانی در بخش نساجی فعال شود، بهطور قطع کارآیی لازم را برای پیشرفت خواهد داشت.
- با شرایط کنونی میتوان به قطب پوشاک منطقه تبدیل شد؟
صنعت نساجی و پوشاک ما میتواند زبانزد همه شود و میتوانیم با حمایت فعالان بخش خصوصی و دولت بهعنوان قطب صنعت پوشاک در منطقه فعال شویم.
نظر شما